چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ۱۴:۲۶۳
چچ

خدمات سازمان

پس از مصوبه شماره۲۰۲-۵ مورخ ۹۷/۴/۱۲ شورای اسلامی شهر اسلامشهر مبنی بر صدور مجوز تشکیل سازمان مدیریت حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر و پس از طی مراحل قانونی در سال ۹۷ سازمان مذکور تشکیل گردید که محدوده عمل سازمان شهر اسلامشهر و حریم آن می‌باشد.


از جمله وظایف و ماموریت‌های اساسی سازمان به شرح ذیل می‌باشد:

۱ ـ مدیریت تهیه و اجرای طرح‌های موضعی و موضوعی مرتبط با شبکه خطوط ریلی شهری و حومه از قبیل مطالعات ترافیکی ، زیرسازی، روسازی ،ایستگاه‌ها، دپو، پارکینگ ،پایانه در چارچوب مطالعات امکان سنجی سامانه حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه.
۲ ـ مدیریت ساخت ، توسعه، راه‌اندازی و بهره‌برداری شبکه خطوط ریلی درون شهری و حومه در چارچوب مطالعات امکان سنجی سامانه حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه.
۳ـ مدیریت تهیه و اجرای طرح‌های مرتبط با تجهیزات ثابت و ناوگان سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه .
۴ ـ توسعه و استفاده از بخش‌های خصوصی، تعاونی و تشکل‌های تخصصی و حرفه‌ای در توسعه، بهره‌برداری ،نوسازی و مدیریت سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه از طریق طرح‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی ، خرید خدمت و واگذاری بهره‌برداری تمام یا بخشی از سامانه‌ها .
۵ - مدیریت تامین، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات ناوگان و تجهیزات ثابت در مسیر، ایستگاه ،دپو، پارکینگ، پایانه ،تعمیرگاه و غیره با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی ذیربط .
۶ـ بررسی و پیشنهاد نرخ حمل و نقل ریلی مسافر و تعیین شیوه اخذ آن با اولویت استفاده از روش‌های نوین.
۷ ـ مدیریت مطالعه، ساخت، توسعه و بهره‌برداری مجتمع‌های ایستگاهی.
۸ ـ مدیریت طراحی و اجرای سیستم اعلام و اطفاء حریق و طرح امداد و نجات در سامانه‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه .
۹ـ مدیریت اجرای طرح‌های ایجاد، توسعه و بهبود پدافند غیرعامل در سامانه‌های ریلی درون شهری و حومه در چارچوب مطالعات ایجاد، توسعه و بهبود پدافند غیرعامل در حمل و نقل و ترافیک شهری.
۱۰ـ استفاده از شیوه‌های تامین منابع مالی نوین از قبیله فاینانس، یوزانس، خطوط اعتباری، وام‌های بین‌المللی، وام‌های غیر قرضی(سرمایه‌گذاری مستقیم داخلی و خارجی) ، اوراق مشارکت، صکوک اسلامی با رعایت قوانین و مقررات مربوط برای توسعه فعالیت‌های سازمان.

.

آدرس کوتاه شده: